luni, 8 decembrie 2014

ADEVĂRUL.RO - O carte în dar de Sfântul Nicolae (FOTOGALERIE)








Vineri, 5 decembrie 2014, în ajunul sărbătoririi Sfântului Nicolae, ASR Principele Nicolae al României, alături de Asociaţia Curtea Veche, a dăruit cărţi sutelor de copii din şcolile comunelor Coţofenii din Dos şi Argetoaia, din judeţul Dolj. Am avut onoarea să particip la acest deosebit eveniment, alături de prietenii mei, arhitectul Horaţiu Buzatu, jurnalistul şi scriitorul Mihai Firică şi fotoreporterul Mihai Diaconu.

Întâlnirea dintre ASR Principele Nicolae al României şi copiii din cele două localităţi rurale doljene a fost încărcată de emoţii. Copiii, mai mici, mai mărişori, l-au studiat cu atenţie pe Principe, dornici să descopere cum arată în realitate un „prinţ din poveste”. Am ascultat, fără voia mea, dialogul dintre două fetiţe de la clasele mici, care priveau cu ochi inocenţi şi curioşi la ASR Principele Nicolae: 

„Uite, Mihaela, prinţul nu e îmbrăcat cum am văzut noi în poze. Nu are nici coroana de prinţ, ca în cartea de basme. Crezi că o avea un cal alb?” 

„Nu, măi, Maria, că a venit cu maşina. Ai văzut câte multe cărţi au adus?” 

„Da, au şi povestea lui Guliver, am văzut coperta! Eu vreau cartea cu Guliver. Tu ce carte vrei să primeşti?” 

Ascultam înduioşat glasurile curate ale acestor îngeri şi probabil că mi-au zărit privirile, căci au tăcut sfioase şi nu am reuşit să aflu ce carte îşi dorea Mihaela.


Să dăruieşti o carte înseamnă să dăruieşti o fărâmă de Univers. Sutele de cărţi dăruite copiilor din comunele doljene Coţofenii din Dos şi Argetoaia sunt tot atâtea invitaţii de a cunoaşte lumea şi de a învăţa ce înseamnă munca, cinstea, credinţa şi loialitatea. 

În cuvântările rostite, ASR Principele Nicolae al României le-a mărturisit acestor copii minunaţi că cititul... (articol integral -ADEVĂRUL-)

Niciun comentariu: