miercuri, 3 septembrie 2014

O nouă ctitorie a milei creștine - Biserica bolnavilor și bătrânilor din Craiova


Credința în Hristos, mila pentru cei aflați în suferință și jertfa de sine sunt razele de lumină duhovnicească izvorâte din sufletele acelor oameni minunați care au contribuit la ridicarea unei bisericuțe dedicate bolnavilor și bătrânilor singuri din Craiova.

Vă fac mărturisire despre viitoarea biserică cu hramul “Sf. Nicolae” ridicată la granița dintre două importante așezăminte ale suferinței, dar și speranței, din orașul nostru, anume Spitalul Clinic Județean de Urgență și Căminul pentru Persoane Vârstnice Craiova.

În urmă cu aproape un an și jumătate, am primit poruncă de la părintele meu mitropolit, IPS Acad. Dr. Irineu, să slujesc nu doar ca preot de caritate în cadrul Spitalului Județean, ci și ca preot al bătrânilor îngrijiți în Cămin. Cunoșteam situația tristă a bătrânilor din Cămin și am primit cu bucurie să împlinesc această poruncă arhierească. Atunci când am preluat slujirea, eu, preot de spital, obișnuit cu priveliștea bolii și a morții, dar neștiutor în cele ale administrării unei ctitorii, am descoperit resorturile tainice ale acestui demers bineplăcut lui Dumnezeu – să zidești Lui o casă de rugăciune, o biserică.

Prima mea întâlnire cu ctitorul bisericii bolnavilor și bătrânilor din Craiova, omul de afaceri creștin Nicolae Peca, ca de altfel întreaga relație de împreună slujire a lui Hristos pe care am avut-o și nădăjduiesc că o voi avea cât mai multă vreme cu dânsul, a fost deopotrivă frumoasă și dificilă. Frumoasă pentru că am aflat un om de afaceri care nu se rușinează să-și mărturisească prin fapte credința în Hristos, o revelație minunată pentru mine, căci știu că mulți, prea mulți oameni cu bani care se tem, se jenează să arate că sunt creștini. Dificilă pentru că Nicolae Peca este un om de o sinceritate care poate părea extrem de severă pentru conștiințele neputincioase, cu vorbire directă și foarte pragmatic atunci când știe că o situație trebuie rezolvată cât mai repede și cât mai corect cu putință... (articol integral -AICI-)

Niciun comentariu: