luni, 4 august 2014

GÂNDUL.INFO - INTERVIU CU PRINCIPELE NICOLAE AL ROMÂNIEI: „Cea mai importantă lecţie am învăţat-o de la bunicul meu, Regele Mihai”



Gândul: Alteţa Voastră Regală, a trecut ceva vreme de când v-aţi stabilit definitiv în România. Cum vi se pare România trăind aici?

Viaţa mea în România este foarte interesantă. Bineînţeles că, la început, a fost greu să mă adaptez unei noi vieţi cu responsabilităţi mai mari, cu multe evenimente sau călătorii, însă este o experienţă extraordinară. România şi românii nu încetează să mă suprindă pe zi ce trece. Toate aspectele vieţii mele aici sunt uluitoare, de la bunătatea oamenilor până la frumuseţea ţării, şi sunt abia la începutul călătoriei mele. Cred că România nu este suficient de apreciată pentru clădirile şi oraşele sale istorice, pentru frumuseţea sa naturală, dar şi pentru animalele sălbatice pe care, din fericire, încă, le avem.

”Nu m-am simţit niciodată britanic. Pot spune cu mândrie că sunt român”

O mare parte a vieţii Alteţei Voastre Regale aţi trăit în Marea Britanie. Cum vedeaţi de acolo România? Vă simţeaţi român sau, mai degrabă, britanic?

Din păcate, România nu este percepută în lumina favorabilă, pe care, de altfel, o merită. Mi-am dat seama că britanicii nu au motive să critice o naţiune, bazându-se pe informaţii inexacte. Cât timp am trăit acolo, am constatat că britanicii percepeau România numai prin intermediul presei care se concentra pe populaţia rromă sau pe alte aspecte şi nu pe românii de succes care trăiesc şi lucrează în Marea Britanie. Am fost întotdeauna învăţat să nu judec o carte după copertă. Cred, totuşi, că imaginea britanicilor asupra României se va schimba în timp. De exemplu, a fost dificil să conving anumite persoane, înainte de a mă stabili în România, că este o ţară minunată şi frumoasă. Cu toate acestea, când le-am vorbit despre istoria ţării, şi mai ales despre perioada interbelică, mulţi au fost surprinşi, însă, în acelaşi timp, parcă nu erau pe deplin convinşi de ceea ce le spuneam. De când m-am stabilit aici, am primit vizitele multor prieteni din Marea Britanie, Olanda şi Australia care... (articol integral -AICI-)

Niciun comentariu: