marți, 31 iulie 2012

Ceauşescu-redivivus, PCR-ul şi ”Livoluţia din iulie”

Vă ofer spre lectură un articol pe care l-am publicat în regionalul SĂPTĂMÂNA ÎN OLTENIA (ediția 30 iulie - 04 august 2012), coordonat de prietenul meu, jurnalistul și scriitorul Mihai Firică. Lectură cu folos!


Rostiri incomode

Ceauşescu-redivivus, PCR-ul şi ”Livoluţia din iulie”

Referendumul pentru demiterea preşedintelui Băsescu mi-a oferit prilejul să-mi reconfirm în forul meu interior că acest popor încă trăieşte drama de a nu se fi eliberat de sub robia lui Ceauşescu şi a PCR-ului. Personjele implicate în conflict, cu atât mai sinistre cu cât au mâncat cu toată gura cuvinte precum ”democraţie”, ”libertate” fără să creadă măcar o câtime în adevărul democratic, au readus la viaţă fantomele sfârşitului anilor 80.

Românii, fie că au votat sau nu au votat la referendum, au fost marionetele acestor fantome. L-am întâlnit pe Ceauşescu, un Ceauşescu mai mic, mai chel şi iritat, care-mi vorbea despre salvarea democraţiei şi în acelaşi timp, mă îndemna rânjind să nu-mi folosesc dreptul fundamental oferit de democraţie, anume de a merge să votez. Un Ceauşescu în panică, urmărit de gândul că va fi aruncat din slava atotputerniciei de „preşedinte-jucător”, în mizeria unor anchete penale şi banalitatea uitării. L-am văzut, spre miezul nopţii, pe acest Ceauşescu-redivivus cum prinde glas şi... (articolul integral AICI)


Niciun comentariu: